Lidl wchodzi na TikToka

Klient

Lidl Polska debiutuje na TikToku – z przytupem, humorem i konkretnym planem.

Kontekst

Na polskim TikToku jest już masa profili biznesowych w segmencie sklepów: Rossmann, Kaufland, Żabka, Biedronka… I wszyscy zaangażowali duże społeczności. 

Jednak jest jeszcze jedna duża marka sklepowa, która nie miała swojego profilu na TikToku, platformie zrzeszającej około 14 mln użytkowników i konsumentów. Ta marka to LIDL POLSKA.

Lidl jest tani

Koncepcja

Założenie było proste - Lidl ma być autentyczny, rozpoznawalny i zabawny — ale bez udawania kogoś, kim nie jest. Dlatego kluczowa była właściwa obsada: Marta Zgutczyńska (wcześniej znana z parodii konkurencji), Miłosz Muzioł oraz kulinarni twórcy WszamTo i Coocharz, którzy wnieśli wartość contentową i zaufanie społeczności. Wszystko w duchu TikTok Friendly Video Production — naturalnie, w godzinach pracy sklepu, bez sztucznej scenografii czy plastikowego perfekcjonizmu.

@uwielbiam.pl Kto kocha bób, pokocha ten przepis 🫛✨ Makaronowy comfort food w nowym wydaniu. #uwielbiampl #lubella #obiad #bób #makaron ♬ dźwięk oryginalny - uwielbiam.pl

Jednocześnie chcieliśmy zbudować szum wokół startu — stąd pomysł na "Tydzień Lidlowy na TikToku", którego kulminacją był konkurs Lidl Hunt. Użytkownicy, rozwiązując rebusy w naszych filmach, mogli znaleźć ukryte nagrody w konkretnych lokalizacjach sklepów. W tym wszystkim, wisienką na torcie była współpraca z ŁatwoGangiem — ikoną polskiego TikToka, który dodał całości humoru i wiralowego zasięgu.

Realizacja

Teaser

Oficjalny start profilu zaplanowany został na sobotę - 3 sierpnia. Jednak już dwa dni wcześniej, światło dziennie ujrzał teaser, w którym uchylamy rąbka tajemnicy, że coś dużego wydarzy się w najbliższą sobotę. 

@lidlpolska Plan na sobotę? Obserwowanie naszego profilu 👀 #lidlpolska ♬ dźwięk oryginalny - Lidl Polska

Reveal

Jak obiecaliśmy, tak zrobiliśmy. 3 sierpnia opublikowaliśmy reveal, gdzie pokazaliśmy “transfer” Marty do Lidla. 

@lidlpolska Transfer roku. Tego nikt się nie spodziewał 🔥 #lidlpolska ♬ dźwięk oryginalny - Lidl Polska

Lidl Hunt

Był to również dzień ogłoszenia Tygodnia Lidlowego na TikToku z konkursem LIDL HUNT, który obwieścił Łatwogang. W ciągu 7 dni, codziennie na profilu @LidlPolska pojawiały się materiały. Na końcu każdego z nich Łatwogang pokazywał rebus, który wskazywał lokalizację ukrytej nagrody. Dzięki temu, użytkownicy oglądali nasze materiały do końca! Poznawali w ten sposób to, czym profil Lidl Polska będzie. A potem biegli do Lidla szukać nagród. 

Kody rabatowe

Ale to nie koniec. Prawdopodobnie jako pierwsi na polskim TikToku (przynajmniej osoby z TikToka nie znają innych takich przypadków) wykorzystaliśmy Custom Audience złożoną z użytkowników, którzy weszli w interakcję z profilem Lidla (obserwacja, like, komentarz, share) w pierwszych dnia jego działania, do uruchomienia kampanii retargetingowej prowadzonej jedynie na TikToku i widocznej jedynie dla nich. W reklamie podaliśmy unikalny kod rabatowy na viralowe lody proteinowe, który nasi zaangażowani użytkownicy mogli wpisać w aplikacji LIDL PLUS i wykorzystać w sklepie przez okres jednego tygodnia. Mieliśmy 20 000 takich kodów do rozdania na TikToku. ZREALIZOWANO WSZYSTKIE!

Czy TikTok sprzedaje?
Sprzedaje. I to jak.

Wyniki

Oraz branżowe uznanie w konkursach: TikTok Ad Awards 2024 oraz Kreatura 2024.

Zobacz więcej naszych Case Studies

Fortnite Chapter 4

Fortnite w nowym rozdziale. Nowi bohaterowie. Nowa opowieść. I zupełnie nowa forma komunikacji – w rytmie TikToka.
Zobacz Case Study

Maspex podbija FoodToka

Maspex serwuje kulinarne hity na TikToku – wszystko na jednym profilu: @Uwielbiam.pl!
Zobacz Case Study

New Balance Grey Day

W Grey Day zabraliśmy modę na Księżyc – i wróciliśmy z wynikami.
Zobacz Case Study
Zobacz nasze realizacje kampanii dla największych marek w polsce
Zobacz wszystkie Case Studies
Zobacz wszystkie Case Studies

Pomożemy Ci zrealizować kampanię Twojej marki w social mediach

Napisz do nas!

Dziękujemy!
Otrzymaliśmy twoją wiadomość.
Skontaktujemy się z Tobą ;)
Oops! Coś poszło nie tak :(
Spróbuj jeszcze raz.